2021. sze 23.

#13 Normafa, Anna-rét & Tündér-Szikla

írta: Szicsoo

Anna, you come and ask me girl
To set you free, girl

Ha meg azt írjuk be a keresőbe, hogy 'Budapest kutyával', a listán szinte biztos, hogy feltűnik majd ez az ajánlat: Anna-rét, és rendre hozzá hímes leírások. Nosza, a vasárnap délutánt neki is szánjuk és a Budai-hegység egyik legmenőbb kirándulós és piknikhelyére mi is befizetünk. A Normafa síháztól cirka fél kilométerre található hatalmas tisztás eléggé felkapott cucc a maga panoráma-kultúrájával; nyüzsgő játszóterei, szabadtéri sütögető placcai, meg a piknikezők fürtjei mellet mégis kies és háborítatlan. Persze ehhez érdemes néha letérni a fő csapásirányról, hogy menetközben fokozatosan ráébredjünk, ezt mindig is látnunk és élveznünk kellett volna Bogyóval. A téteket a Tündér-szikla megmászásával emeljük.

A Moszkvától a budai merész lankákon (mit szépítsük: olykor merőben meredek kaptatókon) ível felfelé az utunk a 21-es busszal. Hogy lehet, hogy eleddig kimaradt a hepehupás oldal? Tettestársam, Bogyesz a szokottnál is jobban befeszül a busz rázkódásainak nyomán, de a szendvicsemből apránként szervírozott falatokat zokszó nélkül veszegeti, csakúgy mint a sofőr a sokasodó kanyarokat. Pedig még csak Svábhegynél tartunk. Mégis kicsit hamarabb szállunk le, csak hogy még jobban megkavarodjunk, mert annyi a látnivaló erre. Csakúgy mint arra: máris gyermekvasút, vagy a térkép készséges súgása szerint egy csillagvizsgáló is a közelben, de vissza az eredeti erdei koncepcióhoz. A hamarosan elénk táruló táj megérne egy Jókai féle jó 20-40 oldalas leírást. Valahogy mindig azt gondoltam, hogy ez egy fancy, túlkapott hely, most meg egyre azt érzem, hogy inkább a nagyvárosi ember visszanyert joga a természethez. A magasból maketté szelidülő város látványa elképesztő egy háttérkép, szinte demózza a nagyváros és az ittragadt természet kontrasztját; persze ezen az oldalon tartózkodva az utóbbi diadalát hirdetve. Frizbivel és labdával érkeztünk, és ezt a blöki is végig tudta. Az első ámulatot követően és az első nagyobb tisztáson itatás, és némi mókázás.

A távlatok szélesek. Itt még csak úgy elcsatangolni magamtól is hatalmas élmény; eltévedni cél nélkül.

But oh, that magic feeling, nowhere to go

Mégis rá-rá pislogok a térképre, és az első szimpatikus állomásnak a Tündér-szikla ígérkezik. Erdei rejtekutakon barangolunk, bár az utunkat időnként hegyi kerékpárosok raja keresztezi. A mérleg azonban így is kiváló: mindössze egy kerékpárost ugat meg Bogyesz; jobban elvan amúgy is viszonylag új játékával, ezzel a kék vízen is úszó karikával, én meg ezzel a heveny, egyik ámulatból másikba zuhanással.

img_20210919_142241.jpg img_20210919_141256.jpg img_20210919_142955.jpg
img_20210919_141640.jpg img_20210919_142600.jpg img_20210919_143250.jpg
img_20210919_143624.jpg img_20210919_143805.jpg img_20210919_143458.jpg
to_be_uploaded_3.jpg to_be_uploaded_2.jpg img_20210919_150732.jpg

A Tündér-szikla megpillantása elég hatásos érve a környéknek, megmászására azonban nem vállalkozunk. Szippantjuk a levegőt, memorizálom a látottakat, hogy vissza tudjam álmodni. Irányt váltunk, és egyszerre huss, a Libegő "szoknyája" alá láthatunk be. Egész pontosan keresztezi utunkat fölöttünk. Némi kötelező összecsodálkozások az ottaniakkal, integetés. Némi barangolás még, ám egy idő után csak behív az éhség, és én hallgatok a nevemre. A sok szabadtéri sütkérezéstől erős nyálelválasztással érkezünk a Normafa Síházhoz, ahol fagyizó, kürtőskalácsos, mexikói ételes és egy italpult is szolgálatunkba szegődik. Ebben a felemás őszies milliőben (amikor még persze simán ránkolvad egy pulóver, de olykor-olykor meg már a szél áll nyerésre) csak egy quesadilla szolgálhat vigaszul a La Cabina névre hallgató foodtrucknél. A mexikói ételnevekkel kissé ugyan zavarba jön az ember, de az amit végül az asztalodra megkapsz szinte mindig hibátlan. Itt most ezzel zárjuk sorainkat, vissza-visszapislogva még a tájra, és a mielőbbi viszontlátás igézetében robogunk vissza a város sűrűjébe.